سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسم عطرهای استخراج گردیده

عطر‌های استخراج گردیده به عطر‌های استخراج گردیده از روشهای بالا بطور کلی « اسانس » ( Essntial oils ) گفته میگردد . در صنعت عطرسازی زبان دقیقتری مو جود هست تا منشا ، خلوص و تکنیک استخراج یک اسانس را شرح دهد . از این مواد استخراج گردیده ، تنها ابسولوت ، اسانس ، و تنتورها بطور بدون واسطه در فرمول بندی عطرها به کارگیری می گردند . عطر زنانه خوشبو

ابسولوت : مواد معطری می باشند که از منش خلوص پماد و یا این که کنکریت و با استعمال از اتانول بدست میایند . با به کار گیری از یک ترکیب آب دوست مانند اتانول ، فارغ از حل کردن ملکولهای مواد غیر معطر مومی ، بیش تر ترکیبات معطر از مواد مومی چهره استخراج میگردند . ابسولوت‌ها به رخ یک مایع روغنی دیده میگردند .


کُنکریت : مواد معطری که با به کار گیری از طریق استخراج با حلال با هیدروکربنهای گریز ، از مواد نپخته بدست می آیند . کنکریت‌ها بعلت سهولت حل شدن ادغام‌های آب گریزو گریزو فرار در حلال‌ها ، حاوی مقدار متعددی موم می‌باشند . به همین استدلال کنکریت‌ها در فرآیند بعدی با به کارگیری از طریق تقطیر و یا این که استخراج با حلال اتانول بیش تر تصفیه می شوند . کنکریت‌ها موادی مومی رخ و یا این که جامدهای رزینی یا این که روغن‌های غلیظ مایع میباشند .


اسانس : مواد معطری که از راه طریق تقطیر و یا این که پرس سرد از مواد ناپخته بدست آمده و به چهره مایع روغنی دیده میشوند . بعضی وقت ها به مواد بدست آمده از طریق پرس سرد ، روغن پرس گفته می گردد .


پماد : چربی جامد معطری که از طریق استخراج با روغن‌های جاذب بدست میاید ، پماد گفته می گردد ، که ترکیبات معطر در مواد نپخته در آن به چربی حیوانی جذب میگردند . پمادها بشکل مواد جامد روغنی و چسبناک چشم میشوند .


تنتور : به مواد معطری که فارغ از واسطه از خط مش شناور کردن مواد نخستین در اتانول بدست می آیند . تنتورها به صورت مایع رقیق چشم می گردند .


محصولاتی که از روشهای متعدد استخراج می شوند به اسم‌های مختلفی معروفند حتی در شرایطی که منابع نخستین‌شان یک کدام از باشد . به عنوان نمونه ، شکوفه‌های فصل بهار نارنج که زیر فرایند استخراج با حلال قرار می گیرند ، محصولاتی بنام « ابسولوت فصل بهار نارنج » می دهند اما در شرایطی‌که از طریق تقطیر اسانس گیری شوند به کالا آن « روغن نرولی »( neroli oil ) گفته میگردد .